Ajalugu Podcastid

Monadnock ScStr - ajalugu

Monadnock ScStr - ajalugu

Monadnock
(ScStr: dp. 3400; 1,258'6 "; b. 52'9", dr. 12'8 ", s. 9 k. Cpl. 150 (umbes); a. 4 15" D.sb. ; cl Miantonomoh)

Esimene Monadnock, kahe kruviga, puidust kerega, kahekordse torniga, rauast kaetud monitor, pandi maha Bostoni mereväeõues, Charlestown, Mass., 1862. aastal; käivitati 23. märtsil 1863; ja telliti Bostoni mereväe õuele 4. oktoobril 1864, kapten John M. Berrien.

Klassi ainus monitor, kes nägi kodusõja ajal tegevust, Monadnock aurutas Norfolki, Va. Ja seal Comdr. Enoch G. Parrott asus juhtima 20. novembril 1864. 13. detsembril lahkus ta Norfolkist Fort Fisheri vastu. Ta liitus 15. detsembril kontradministri D. Porteri Põhja -Atlandi blokeerimiseskaadriga ja neli päeva hiljem lahkus Beaufortist, et liituda föderaallaevastikuga, mis oli massiliselt rünnanud Konföderatsiooni kaitset Cape Feari jõel. Jõuluõhtu hommikul sulges ta jõe sissepääsu, mida valvas Fort Fisher. Vähem kui 1200 meetri kaugusel kaldast alustas ta kindluse) pommitamist ja jätkas kogu päeva. Järgmisel hommikul jätkas ta tulistamist, kui vastuolulise kindral Benjamin F. Butleri juhtimisel maandus 2000 liidu sõdurit kindlusest põhja pool. Pärast kindluse lähedale jõudmist aga tõmmati väed tagasi ja istuti uuesti dessantpaatidesse.

Rünnakut uuendati 13. jaanuaril 1865. Läbi 15. kuupäeva kaitses Monadnock uuesti kindluse kaitset, keelates paljud relvad. Tulistamine jätkus seni, kuni viimane relv merepinnal vaigistati, tunduvalt pärast seda, kui kindralmajor Terry juhtimisel asunud väed ning meremehed ja merejalaväelased olid alustanud oma viimast ja edukat rünnakut. Aktsiooni ajal, võib -olla Ameerika ajaloo suurim amfiiboperatsioon enne II maailmasõda, tabati Monadnocki viis korda.

Olles abistanud lõunaosa Wilmingtoni sadama sulgemist, mis on viimane oluline lüli ülemeremaade varustamise päästerõngas, pöördus Monadnock Charlestoni poole. Ta ületas baari üle 20. päeval pärast konföderatsiooni vägede evakueerimist. 19. veebruaril, olles veel Charlestoni piirkonnas, saatis ta vabatahtliku meeskonna blokaadijooksja Hirve oma valdusesse võtma.

Pärast Port Royalis viibimist naasis ta 15. märtsil Hampton Roadsisse. 2. aprillil aurutas ta James Riveri jõge, et toetada viimast rünnakut Richmondile, ning aitas seejärel puhastada jõe torpeedodest, et võimaldada ohutu läbipääs langenud Konföderatsiooni pealinna. 7. aprillil Hampton Roadsile naastes sõitis ta 17. päeval Havannasse teel Atlandi ookeani. kus ta jälgis CSS Stonewalli. Tagasi Norfolki 12. juuniks sisenes ta 20. päeval Philadelphia mereväe õue, et sõita läänerannikule.

Monadnocb lahkus Philadelphiast 5. oktoobril; koos Vanderbilti, Tu & corora ja Powataniga. Pärast peatusi paljudes Lõuna -Ameerika sadamates läbis ta Magellani väina ja jätkas sõitu San Franciscosse, ankurdades selle linna kõrvale 21. juunil 1866. 26. juunil suundus ta ValleJosse ja sisenes Mare saare mereväe õue, kus ta 30. juunil tegevuse lõpetas.


Monadnock ScStr - ajalugu

200 aastat Ameerika paberitootmist

Avastage Monadnocki paberivabrikute pikk ja rikkalik lugu.

Sirvige meie ajalugu

Varsti pärast 1812. aasta sõda avatakse New Hampshire'is Benningtonis Contoocooki jõe kaldal paberivabrik

Puidumassi kasutuselevõtt paberi tootmisprotsessis. Benningtoni paberivabrikute juurde on paigaldatud Fourdrinier paberimasinad, kus toodetakse kirjutamis- ja tühja raamatu paberit

Linase kaltsukate nappuse tõttu rajatakse kinnistule tselluloositehas

Raudtee laiendab oma marsruute Benningtoni ja ostetakse uusi masinaid, suurendades oluliselt veskite võimsust

Paberivabrik nimetas piirkonna silmapaistvaima mäe ümber Monadnocki paberivabrikuteks (Monadnock).

Monadnock (m ’NAD nok): tipphetk, üksinda [Algonquin], kes tähistab pädevust ja keskkonnale pühendumist.

Monadnock hakkab kasutama taastuvenergiat, varustades tehast Contoocooki jõega.

Kolonel Pierce ostab Monadnocki paberivabrikud, ehitab uue tellisetehase ja laiendab oluliselt tootmisvõimsust.

Monadnock omandab hüdrorajatiste ja tammide omandi, andes sel ajal piisavalt energiat veski käitamiseks ja linna elektrivarustuse varuks

Gilbert Verney ostab Monadnocki paberivabrikud ja alustab eripaberite tootmist

Kvaliteetsed nihke- ja läbipaistmatud paberid töötatakse välja ja täiustatakse, kasutades järjepidevuse ja ühtluse tagamiseks ajakohastatud varude ettevalmistamise protsesse

Monadnock paigaldab auru tootmiseks pakettkatlad

Premium tekst ja kaaneklassid suurendavad Monadnocki tootevalikut

Monadnock annetab Teise maailmasõja mälestuspargina säilitamiseks 30 aakrit maad

Töötatakse välja tehnilised erialad ja teisenduspaberid. Esimene integreerimata veski, mis paigaldab beeta-skaneerimisandurid

Ökoloogia lipp lehvatati esmakordselt Monadnocki paberivabrikutes

Veski reoveepuhasti alustab tööd, parandades Contoocooki jõe veekvaliteeti

Paigaldatud on täiustatud protsessijuhtimissüsteemid, mis parandavad kvaliteeti ja suurendavad tootmist

Monadnock paigaldab veepõhiste dispersioonkatete jaoks masinaväliseid katmisseadmeid, sealhulgas nihke-, sügav- ja paindekatteid, samuti liim-, tõkke- ja libisemiskindlaid katteid.

Number üks paberimasina võimsust suurendatakse sektsioonilise elektriajami paigaldamisega

Monadnock areneb ja hakkab kasutama uut põhjaveekaevu, et vähendada jõe koormust

Paberi järjepidevuse parandamiseks on mõlemasse masinasse paigaldatud masinatevahelised arvuti juhtelemendid. Oleme Ameerika vanim pidevalt töötav paberivabrik

Pulberveski tiik, Monadnocki hüdroelektrijaama hoidmisbassein, on tähistatud sportlike kalade ja metsloomade alana

Monadnock saab ISO 9001 sertifikaadi

Monadnock omandab lausriidest sulatatud tootmisüksuse, laiendades võimalusi õhu ja vedeliku filtreerimiseks

Monadnock saab esimese kuberneri auhinna reostuse vältimise eest. Aitab NH jõgede kaitse programmi raames Contoocooki jõge määrata

Monadnock kuulutab välja PC 100, millega seatakse standard 100 % tasemel taaskasutatud sisust trükipaberile

Monadnock vähendab viimase 10 aasta jooksul magevee tarbimist poole võrra

Monadnockist saab jätkusuutlike metsade algatuse programmis osaleja

Monadnock taaskasutab põllumajanduse kompostina 100 protsenti lühikestest paberkiudjäätmetest

Monadnockist saab EPA WasteWise'i partner

Monadnock Non-Wovens avab Pocono mäel uue rajatise, lisades märkimisväärset tegevusruumi ja ruumi täiendavatele kalendriprotsessidele

Monadnock paigaldab auruturbiinigeneraatori, mis toodab energiat liigsest aurust

Monadnock saab FSC sertifikaadi, suurendab sisemist ringlussevõtu määra 70 protsenti, alustab keskkonnajuhtimissüsteemi arendamist

Monadnock võtab endale programmi Energy Star “Muuda valgust, muuda maailma”

Monadnock omandas oma keskkonnajuhtimissüsteemi ISO 14001 sertifikaadi, võitis kuberneri auhinna saaste vältimise eest, sai EPA tulemuslikkuse jälgimise ettevõtteks

Monadnock Non-Wovens paigaldab kolm korda sulatatud masina kahekordistamisvõimsuse, paigaldab rööbastee ja voodri koos vaigutranspordisüsteemiga, mis eemaldab kohalikelt teedelt 50 veokit aastas, säästes energiat ja parandades keskkonda

Monadnock tutvustab Envi tooteportfelli, saab Green-e sertifikaadi ja EPA Green Power Leaderi, kõik graafika ja pakendipaberid on nüüd süsinikuneutraalsed, kasutades 100 % taastuvenergiat

Monadnock Lausriie saab saidipõhise ISO 9001 sertifikaadi

Monadnock pälvis New Hampshire'i ettevõtete sotsiaalse vastutuse eest nurgakivi auhinna ja Business NH ajakirja Lean & amp Green auhinna

Monadnock Non-Wovens alustab neljanda sulatatud masina paigaldamist ja suurt tehase laiendamist

Monadnockist sai NH rohelise liidri osariik, ta sai kubernerilt tunnustuse taastuvenergiale pühendumise eest

Monadnock Non-Wovens laiendab kirurgiliste näomaskide valikut, et toetada ülemaailmseid jõupingutusi sigade ja H1N1 gripi tõrjeks

Monadnockist saab EPA SmartWay transpordipartner

Monadnock Lausriie annab välja põhjaliku meedia valideerimise juhendi, viib lõpule kolmeaastase rajatiste laiendamise ja väljundvõimsuse tarnete sorbendikandjatele, et aidata kontrollida naftareostust Mehhiko lahes

Monadnock loob Envi Card Stocki-kiudpõhise alternatiivi PVC kinkekaartidele

Monadnock koostab esimese säästva arengu aruande

Monadnock sai New Englandi keskkonnaäri nõukogu John A.S. McGlennoni keskkonna-energiaauhind ettevõtte juhtimise eest

Monadnock sai Tootmisjuhtimise ja jätkusuutlikkuse juhtimise auhinna ning#8221 Envi kaardi uuenduste eest

Monadnock avaldab selle neljanda väljaande ja tuntud väljaanded Field Guide for Eco-Friendly, Efficient and Effective Print.

Monadnock pälvis 2017. aasta FSC juhtide auhinna pühendumise eest vastutustundlikule metsandusele.

Kogu Monadnocki perekond tähistab seda olulist verstaposti. Siin ’s järgmise 200 aasta jooksul.

Tutvustame Astrolite PC 100 Velvet C2S.


Laeka ajalugu

“ Joe Cutter ja#8217 ehitasid endale laeka! Ja#8221 oli Jaffrey linnarahva heasüdamlik lõbu juba 1808. aasta suvel ja see oli väärt väljasõitu Monadnocki jalamile talumaja vaatama. kelle mõõdud olid suuremad kui linna koosolekumaja!

Ark ” pakkus külalislahkust kui Ameerika varajane võõrastemaja ” peaaegu sada aastat. Täna kuulub Monadnocki kristlikule konverentsikeskusele, Inc, kinnisvara 1180 jalga merepinnast üle saja aakri.

Maa oli olnud#8220Cutter kinnisvara ja#8221 sellest ajast peale, kui Joe Cutteri isa Joe Cutter Sr. astus Jaffrey'sse vaevalt rohkem kui kümme aastat pärast esimest alalist asunikku. Ta ehitas koos oma naisega kodutalu ja kasvatas aastatel 1777–1793 kümme last, ostes samal ajal üha rohkem maad mäe aluse ümber ja puhastades selle karjamaaks. Linna suurima maaomanikuna maksis ta viieteistkümne dollari maksu!

Aastal 1804 jagas Joseph Cutter Sr oma talu oma poegade vahel ja kolis kõrtsi meeleolukamaks eluks linna. Algsest Cutteri kodutalust sada jalga edelas asuval maal tõstis Joe Jr oma talumaja, mis oli iga päeva standardite järgi mugav. Tegelikult valmis maja lõunaotsas esialgu vaid kaksteist tuba. Põhjaots oli pühendatud puidu- ja vagunikuuridele. Ülal oli tohutu “ avatud kamber ”.

Räägitakse, et kuu aega vana Joseph Cutteri vennapoeg viidi katuseharja, kui “The Ark ” tugev raam üles tõsteti ja tseremoonia, mis väidetavalt tõi majale õnne ja beebile õnne.

Josephil ja Phoebe (Gage) Cutteril sündis kuus last lapsel “The Ark ”. Kõik peale ühe kasvasid täisealiseks, kuid ükski ei jäänud talus edasi toimetama. 1873. aastal pandi see koht oksjonile.

Joel Hobart Poole, Joseph Cutteri nooremapoeg, ostis maja ja 100 aakrit maad 1500 dollari eest. Tema ja proua Poole taastasid järk -järgult talumaja, mis oli selleks ajaks juba mitu aastat tühjana seisnud ja hooletusse jäetud.

1874. aastal palusid doktor ja proua William P. Wesselhoeft Bostonist kohast ja selle asukohast rõõmuga osa majast suveks rentida. Räägitakse, et härra Poole nimetas üüratu hinna lootuses neid minema ajada. Tema tingimused võeti siiski vastu ja järgmised kuus hooaega asusid Wesselhoeftsid maja idaosas ja lasid ehitada ka kaks külalistemaja. Kümne aasta jooksul said poolakad suvelauad. Hoolimata poolakate protestidest oli “Ark ” muutunud äriks!

Poole poeg Arthur võeti hiljem partneriks. Majutuskohad laienesid 1895. aastal, kui juurdeehitus (praegune Carlsoni mõis) ehitati lähedale. Arthur E. Poole suri 1912. aastal ja pärast vanema surma 1926. aastal sai proua Poole juhatajaks Charles Bacon, kes oli kahekümne aasta jooksul “The Ark ” operatiivtöötaja. Tol ajal maksis külalisele vannis vannis käimine kakskümmend viis senti. Vannitoa võti rippus hunniku majapidamisvõtmetega proua Poole vöökohas.

1929. aasta kevadel müüdi Ark ” ja selle talu Charles Baconile. Ta lisas suurele kolmanda korruse pööningule seitse tuba ja moderniseeris suvilad. Tol ajal tehtud remonditööd tegid isa ja vanaisa tüdrukust, kellega Baconi poeg Charles Jr ühel päeval abiellub ja toob “ The Ark ” elama.

Charles Bacon, vanem suri 1932. aastal äkitselt pimesoolepõletikku ja tema naine Hattie jätkas tegevust kuni aastani 1948. Charles Bacon, juunior ja tema naine Virginia olid omanikud aastatel 1950–1965.

Aastatel 1873–1953 avati Ark ” külalistele 365 päeva aastas. Baconid ei järginud aga nii jäika ajakava, kuigi nad töötasid aastaid täistööajaga juunist oktoobri keskpaigani. Talvistel nädalavahetustel ja koolivaheaegadel avati suusa- ja uisupidudeks Ark ’s ” rõõmsad punased uksed. Vahtrasuhkrupeod “ Ark ’s ” oma suhkrumajas olid iga -aastane maiuspala.

1965. aastal asutatud Monadnocki kristlik konverentsikeskus on laagri-, konverentsi- ja taganemiskeskus. MCCCI on mittetulunduslik, mittekonfessionaalne, religioosne ja heategevuslik sõltumatu ettevõte.

Viimase sajandi jooksul on ajalooline kodutalu pakkunud head seltskonda, mugavust ja lõõgastust puhkevõimaluste hulgas, millest vana Joe Cutter poleks osanud unistadagi päevil, mil tee “The Ark ” oli vaid lõõgastav rada, mis viis “ 8220 Joe Cutteri ja#8217 puhastamine. ”


3 mõtet & ldquoMonadRocks: Mount Monadnock ’s Põnev geoloogiline ajalugu ja rdquo

Tõesti tõesti huvitav postitus ja ma tänan teid selle eest! See on ilus aare, mis on moodustatud suurest tõmbamisest ja tõmbamisest. Ma nägin neid Türgi kriimustusi ja eeldasin alati, et need olid külmematel aastaaegadel kantud krampidest. Rumal mina! Aitäh veelkord, Nell! Suurepärane töö!

Tänan teid selle eest! Väga informatiivne (aga kes toona mandreid nimetas? Lol) Jätsite suure osa välja, miks Mt. Monadnock on ülaosas avalikult paljas, paljastades kivivundamendi! Ma arvan, et põlevate geoloogiliste protsesside ajalugu on ‘ lõpetatud ’. Jätkake Monadnock ’s looga!

See oli väga huvitav raport. Sellel oli palju öelda. Kui ma mõtlen kõikidele erinevatele kihtidele ja Türgi radadele. Jah!


Aidake meil seda hetke ajaloos dokumenteerida: COVID-19 arhiivikogu

Praegu leiame end ainulaadsel ajaloolisel hetkel, kui meie kogukonnad, rahvas ja maailm võitlevad COVID-19 pandeemiaga.

Monadnocki ajaloo- ja kultuurikeskusesse oleme kogunud rikkaliku arhiivi materjale, mis räägivad lugusid neist, kes on enne meid läinud. Nüüd on aeg koguda materjale, mis räägivad tänast lugu- meie kogukondade lugu selle kriisi ajal.

Loodame, et liitute meiega kodanik-ajaloolasena ja aitate meil seda aega dokumenteerida. Tulevased kohalikud ajaloolased tahavad teada, kuidas pandeemia mõjutab meie piirkonna tervist ja majandust, kuidas muutus meie laste haridus ja kuidas igapäevast elu muutis sotsiaalne distantseerumine ja kodus viibimise kord .

Koostöös Monadnocki pearaamatu transkriptsiooniga loob Monadnocki keskus COVID-19 kriisi arhiivi, mis dokumenteerib Monadnocki piirkonna inimeste kogemusi.

See materjalide kogu säilitatakse tulevastele põlvedele Monadnocki keskuses. Kümne, viiekümne või saja aasta pärast saavad Monadnocki piirkonna inimesed kuulda meie häält, õppida, kuidas kogukond kokku tõmbub (jäädes 6 meetri kaugusele!), Kogeda meie pettumusi ja triumfe ning näha viise pidasime vastu.

Monadnock Ledger-Transcripti ajakirjanikud ja toimetajad on teinud hämmastavat tööd, et teatada arenevast kriisist. Fotod ja uudised nende kajastusest kuuluvad COVID-19 kogusse, kuid vajame ka teie esimese isiku panust!

Mida me otsime:

  • Fotod
  • Kirjutamine (luule-, ajakirja- või päevikukirjed, aimekirjanduslugu kriisiga seotud sündmusest või isikust jne)
  • Video

Kaasake pere! Paluge oma lastel pildistada, kirjutada, joonistada, maalida või teha video oma ajaloolise hetke kogemustest. Kui esitate lapse tööd, märkige palun, et olete lapse vanem, ja andke meile teada lapse eesnimi, vanus ja linn.

Kodanik-ajaloolasena ei piirdu te ühekordse esitamisega. Esitage julgelt pandeemia ajal nii palju või nii palju kui soovite.

Mõned esildised võidakse avaldada Monadnocki pearaamatu transkriptsioonis. Saates oma materjalid COVID-19 arhiivikogusse, annate oma loa Monadnocki ajaloo- ja kultuurikeskusele ning Monadnocki pearaamatule materjali reprodutseerimiseks, avaldamiseks ja jagamiseks.

Saatke oma e -kirjad aadressile d i r e c t o r @ null M o n a d n o c k C e e x74 e r . o r g või saatke USA posti kaudu Monadnocki keskusesse PO Box 58, Peterborough, NH 03458. Lisage oma esitamisele kindlasti oma täisnimi, e -posti või postiaadress ja telefoninumber. Peame suutma dokumenteerida, kust esildised pärinevad, et need kogusse lisada.

Tänan teid juba ette avalduste eest!

Ole terve,
Michelle Stahl, Monadnocki keskuse tegevdirektor
Heather McKernan, kirjastaja, Monadnock Ledger-Transcript

Monadnock Center teeb koostööd Savron Graphicsiga, et pakkuda ajakirju COVID-19

Kui Rob Crowley Jaffrey osariigis Savron Graphicsist COVID -kriisi dokumenteerimisprojektist teada sai, võttis ta Monadnocki keskusega ühendust ideega printida ajakirjad, et inimesed saaksid oma kogemused kirja panna. Arvasime, et oleks huvitav omada dokumente tulevastele põlvedele, et nad teaksid, kuidas inimesed tegelevad kodus püsimise ja sotsiaalse distantseerumisega. Loodame, et inimesed kasutavad neid ajakirju, et luua õigeaegne ülevaade kirjutamise, joonistamise ja muude loominguliste viiside abil oma kogemuste salvestamiseks, ütles Rob.

Kui kriis on möödas, võidakse ajakirjad sisse anda ja Savroni graafika digiteerib need. Digitaalsed koopiad tehakse linna ajalooseltsidele ja Monadnocki keskusele kättesaadavaks, et neid tulevikus säilitada. COVID-19 ajakirju kogutakse alles pärast seda, kui kuberner tühistab kodus viibimise korralduse. Ajakirjade sisu ei tee avaldada ajalehes.

Need COVID-19 ajakirjad on tasuta ja neid on levitatud kogu Contoocooki orus. Korjake päevikut järgmistes kohtades: Savron Graphics Jaffreys (32 Fitzgerald Drive, kast asub kontori välisukse juures), Peterborough linnaraamatukogu (tagumise sissepääsu kõrval oleva üleulatuse all), Hancock Inn (verandal), Delay's Harvester Greenfieldi turg (verandal) ja Dublini üldpood (poes, saadaval ainult poe lahtiolekuaegadel).

Palun võtke oma päevik kätte, kui teete olulisi tegevusi, näiteks toidupoed, selle asemel, et teha päeviku hankimiseks erireisi.

Monadnocki keskus tänab Savron Graphicsit ja perekonda Crowley selle idee meieni toomise ja ajakirjade trükkimise eest!


Monadnock Art/Dublini kunstikoloonia sõbrad on ainult vabatahtlike organisatsioon. See on mittetulunduslik organisatsioon 501 (c) (3) ja 100 protsenti kõigist annetustest läheb meie kunstnike reklaamimiseks ja iga-aastase kunstituuri läbiviimiseks. Palun kaaluge liikmeks astumist või annetuse tegemist Monadnock Arti toetuseks. See jaotis annab võimaluse liikmeks astuda või annetada.


Edie Clarki poolt

Autoriõigus © Edie Clark 2008

Dublini kunstikoloonia, mida alles hiljuti nimetati selliseks, sai alguse ühe kunstniku kehastuses, Abbott Handerson Thayer (1849–1921), kes tuli Dublinisse 1888. aastal ja kelle kunstiline kirg, ekstsentrilisus ja magnetiline isiksus meelitasid hiljem üles sellise tähtkuju kunstnikke, et see mõiste tekkis mugavuse huvides peaaegu sada aastat hiljem, tähistades seda selle väikese New Hampshire'i küla sügav kunstiline pärand. See kunstitegevuse keeris kestis umbes kuuskümmend aastat, kuigi paljud kunstnike järeltulijad elavad siiani piirkonnas. Dublini kunstikoloonia sõbrad asutasid 1995. aastal entusiastlike elanike rühmitus, kes soovis mitte ainult seda pärandit tähistada, vaid ka tunnustada Dublinis ja seda ümbritsevates linnades jätkuvalt eksisteerivat loomingulist jõudu. 2007. aastal muutis rühmitus nime Monadnock Art / Friends of the Dublin Art Colony. Selle grupi missioon on tähistada nii paljude kunstnike minevikku kui ka tulevikku, kes praegu elavad ja töötavad väikese, kuid võimsa Monadnocki mäe varjus.

19. sajandi lõpus ei olnud Dublin tüüpiline New Hampshire'i talukoht. Vastupidi, seal oli suur looduslik ilu, mille olid algselt kaardile pannud sellised valgustid nagu Thoreau ja Emerson, kes mõlemad tegid Dublini palverännakuid ja kirjutasid selle maagilisest kvaliteedist. Dublini taustal oli müstiline Monadnocki mägi ja selle järv, mida kunagi nimetati Monadnocki järveks ja nüüd Dublini järveks, peegeldas mäe ikoonilist profiili. Paljud rikkad suveelanikud, kes olid silmapaistvad valitsuses ja äris, elasid suursugustes elegantselt kujundatud suvekodudes, mis olid varjatult järve ümber peidetud.

Abbott Thayer oli hobuste ja lollakate arstide poeg New Hampshire'is Keenes. Thayer oli emersoonlasest transtsendentalist ja tuli algselt Dublinisse Dublini suveelaniku ja ühe tema tulihingelisema austaja Mary Amory Greene'i käsul. Greene, proua John Singletoni Copley Greene kasuisa, oli ise jõukas filantroop, kes võttis Thayerilt kunstitunde. Lugu ütleb, et tema kiindumus Thayerisse ja tema töösse jõudis nii kaugele, et väsinud rongist Harrisville'ist Keenesse sõitmisest ehitas ta talle suvemaja - Monadnocki alla ja Dublini järve kohale - nii et ta oleks talle lähemal.

Richard Meryman, juunior, samanimelise Dublini kunstniku poeg, on kirjeldanud Thayerit kui „abivajavat geeniust, kes on mõne naise kaitseinstinktidele kassitõbi”. Samuti oli ta enda sõnul “olümpiaklassi ekstsentrik”. Kahtlemata. Ta kolis oma naise ja lapsed soojustamata suvemajja, mille Mary Greene talle ehitas, ja asus elama aastaringselt. Tuberkuloosi ajastul uskus Thayer värske õhu tervendavasse jõusse. Suvel ja talvel magasid ta ja tema pere õues laagrites, mis olid ühel küljel avatud. Külmadel kuudel pakkisid nad end karunahkadesse ega väitnud end ebamugavust tekitavat.

Ennekõike oli ta hüpnotiseeriv õpetaja, kes meelitas Dublinisse igasuguseid kunstnikke, kus nad tema jalge ees istusid ja tema kirgedest üle said. Ta uskus, et tema kunst on "Jumala diktaat". Tema missioon oli täiuslik ilu ja Monadnocki mägi oli totem. Lisaks võimsatele, müstilistele inglite ja mägede maalidele on Thayer tuntud kamuflaažide kujundajana, mida nüüd kasutavad praktiliselt kõik maa peal olevad sõdurid, ja esimese looduskaitsjana. Tema ettenägelikud ja teravad jõupingutused Monadnocki mäe arengust päästmiseks käivitasid liikumise, mis on suutnud luua öösel tuledeta mäe, kambrite tornid või mis tahes konstruktsiooni ümbermõõdust kaugemal. Juba ainuüksi selle pärast tuleks teda tähistada, kuid just tema kunsti ja loodusjõulise isiksuse pärast mäletatakse teda kõige paremini.

Paljud kunstnikud, kes sel ajal Dublinis kogunesid, tulid sinna kas Thayeri juurde õppima või tema juurde. George de metsahari (1855-1941) kohtusid Thayeriga New Yorgi Riiklikus Disainiakadeemias ja nad suhtlesid uuesti Pariisis. Kasvas sõprus, mis viis Brushi 1898. aastal Dublinisse, kus ta lõpuks asus elama ja töötas elu lõpuni, suri seal 1941. aastal. Brush, keda mäletati sooja, õrna ja teatrimehena, veetis aega 1880. aastatel Ameerika Ühendriikides. Lääs, maalides indiaanlasi nende reservatsioonidele. See imendas teda nende põlisameeriklaste vastu eluaegse kaastunde ja kaastundega. Hilisematel aastatel töötas ta enamasti portreedena. Tema töid võib leida New Yorgi Metropolitani muuseumist, MFAst Bostonis ja Freerist Washingtonis, kus on eksponeeritud ka Abbott Thayeri tööd.

Teiste Thayeri jüngrite hulgas Frank Weston Benson (1862-1951), üks suuri Ameerika impressioniste. Enne New Hampshire'i mererannikule kolimist, kus ta maalis peamiselt väljas, maastikke ja merejalaväelasi, veetis Benson neli või viis suve Dublinis, töötades Thayeri mõjul, maalides eeterlikke, idealiseeritud naiste portreesid. Ta maalis ka mäge ja järve. Muralist ja maalikunstnik Barry Faulkner (1881-1966), Abbott Thayeri sugulane, kasvas samuti üles Keenes, kuid pidi minema New Yorki õppima Thayeri käe all, kes oli temast üle kolmekümne aasta vanem. Ta õppis seal ka George de Forest Brushi käe all, nii et need tugevad sidemed Dubliniga viisid ta lõpuks sinna. Tema õpingud Itaalias tõid talle esimese seinamaalingute tellimuse, mis alustas tema silmapaistvat karjääri. Tema mosaiikpildid täiustavad selliseid hooneid nagu RCA hoone Rockefelleri keskuses, John Hancocki hoone Bostonis, rahvusarhiiv Washingtonis ja mitmed osariigi pealinnahooned.

Rockwell Kent (1882-1971) oli Thayeri õpipoiss kahel suvel, aastatel 1903 ja 1904. Kent jätkas maalähedaste maastike-Gröönimaa ja Tierra del Fuego-maalimist ning on seotud nii Monhegani kui ka teiste kunstnikega. kunstikogukonnad. Ta ei elanud kunagi Dublinis, kuid naasis sageli Thayeri külastama. Üks Kenti tuntumaid maale mäest ja varjutatud Dublini järvest on Smithi kolledži alalises kollektsioonis. Sotsialist ja kommunistliku partei liige Kent oli piisavalt nördinud selle üle, kuidas teda McCarthy juurdluste ajal koheldi, et ta annetas suure osa oma kunstist „Nõukogude Liidu rahvale”, kus suur osa sellest on praegu väljas Riigi Ermitaaži muuseum Peterburis, Venemaal. Kuni viimase ajani polnud need maalid vaatamiseks saadaval.

Teine, kes tuli mäele ja jäi, oli Richard Meryman (1882–1963). Massachusettsi osariigis Chelseast pärit Meryman, kes oli õppinud Frank W. Bensoni ja Edmond C. Tarbelli käe all Bostoni muuseumikunstikoolis, tuli 1906. aastal Dublinisse Thayeri koopiateks. Kuna Thayer arvas, et tema teos on Jumala antud lõigud, kartis ta oma sekkumist ja palkas seetõttu teoste säilitamiseks teatud kohtades kopeerijaid nagu Meryman. Neid koopiaid kasutas ta töö kiirendamiseks. Ta kartis, et Jumal võib ta igal hetkel hüljata ja siis maal rikutud. Nii et Meryman ja teised (sealhulgas Alexander James) olid seal, et päästa Thayer iseendast. Lõpuks maastiku- ja portreekunstnikuna iseseisvalt saavutanud Meryman sai osa Thayeri lähiringist ja asus 1935. aastal elama Dublinisse, kus tema perekond säilitab endiselt kodu, mille Meryman ostis 1924. Aastal tagastatud maksude eest. Tema mäe impressionistlikud esitused on väga kogutavad, nagu ka tema portreed, millest paljud on suveelanike tellitud.

Alexander James (1890-1946) oli mitte ainult Thayeri, vaid ka Frank Bensoni õpilane. James sündis Cambridge'is intellektuaalselt rikka pärandina: tema isa oli William James, Harvardi filosoof ja onu oli Henry James, romaanikirjanik. Vaatamata sellele raskele intellektuaalsele taustale kaldus Alec, nagu ta oli tuntud, rohkem kunsti poole, mida tal pärast mõningast hämmingut perekonnas lubati jätkata. Esmakordselt tuli ta Dublinisse 17 -aastaselt Thayeri käe alla õppima ja seitse aastat jagas ta oma aja Bostoni ja Dublini vahel. Tema varajane töö portreekunstnikuna köitis John Singer Sargenti tähelepanu, kellest sai eluaegne sõber. James tegi mõned maastikud, kuid ta pani suurema osa oma energiast portreedesse. 1919. aastal kolis James koos kasvava perega Dublinisse. Aga Aleci jaoks ei tohtinud tegelikult „kodu” olla, sest ta lahkus oma perest sageli või viis nad vajaduse korral kaasa sellistele mitmekesistele maastikele nagu California, Prantsusmaa ja ilmselt väga ahvatlev Richmond, New Hampshire. kahekümne kolme miili kaugusel Dublinist, kuid väga kaugel selle rahva iseloomu poolest, kelle nägu ta lõuendile rohkesti pühendas. Richmondis ostis ta vana talu nn Polecati linnaosas ja läks sinna elama, ilma pereta. Mõned ütlevad, et just siin oli ta kõige õnnelikum. Hoolimata eliitkasvatusest või võib -olla ka selle tõttu tõmbas James tavalise inimese nägu ja tundis rõõmu nende lähedusest tema ümber. Ta naasis Dublinisse ja lasi ehitada stuudio nende suure telliskivimaja taha Dublinis. Stuudio valmis oktoobris ja James suri järgmisel veebruaril. Alexander Jamesi matuste päeval peatati Dublinis kogu töö, poed suleti. Dublini kirikus toimunud jumalateenistusele tuli rahvahulki igalt poolt. Kes kirikusse ei pääsenud, seisis väljas lume all.

Nagu Thayer, tõmbas Alexander James ka õpilasi ligi ja toetas nende karjääri. Ta kohtus vene kunstnikuga Gouri Ivanov-Rinov (1902–1966), kes tuli Jamesiga õppima ja ehitas lõpuks rammitud maja Dublini kinnistule, mille Jamesi perekond talle kinkis. Ta elas seal oma abikaasa Murieliga elu lõpuni. Ta maalis religioosseid ikoone sama oskuslikult kui maastikke, osa neist kohalikust, osa teistest paikadest. Onni Saari (1920-1992), Dublinis asuva MacVeaghi mõisa aedniku poeg, köitis nii Jamesi kui ka Barry Faulkneri tähelepanu ning sponsoreerisid nad 18-aastaselt Saarile kunstinäitust. Ta läks New Yorki, kus ta veetis oma karjääri, enamasti graafikuna, tootes LP -de jaoks raamatujopesid ja -kaaneid. Tema surma järel jättis Saari sadu lõuendeid, mida ta oli hoidnud oma aias Harrisville'is, millest ükski polnud tema arvates piisavalt hea. Kuid tugev müük Harrisville'is pärast tema surma korraldatud näitusel tõestas, et ta eksis.

Jamesi ja. Vahel tekkis tugev side Albert Quigley (1891-1961), kes elas naaberriigis Nelsonis. Nende oma oli pikk vastastikuse imetluse sõprus. Näiliselt valmistas Quigley raamid Jamesi portreede jaoks. Tema raamid olid väga ihaldatud. Kuid Quigley oli ka omaette suurepärane maalikunstnik. Nagu Richmondi head inimesed, oli ka Quigley pärit maalt ja mitte mõisast sündinud. He lived right off the Nelson town green in a tumble-down house where he raised his family, clearing off the kitchen table in order to paint and trading his paintings for groceries and odd jobs that he needed done. He painted portraits and landscapes, evocative of the Depression, a time when the New England landscape showed its bones. The multi-talented Quig, as he was known, was also a well-known fiddler and played Monday nights for the Nelson dances.

Like Thayer, Joseph Lindon Smith (1863-1950) came to Dublin as a result of a gift of land from Mrs. John Singleton Copley Greene. The land, known as Loon Point, was given to his parents and this point of land, which juts out into Dublin Lake, became a kind of stage on which Joseph Lindon Smith played out his fantasies, staging pageants and hosting parties. Smith was a landscape and portrait artist who, in his early years, was a scout who traveled Europe for Isabella Stewart Gardner, buying art for her now-famous museum collection. On a chance trip to Egypt, he discovered what would become his life work: copying hundreds of Egyptian wall paintings. At a time when photographic reproduction was not possible, Smith’s paintings became the only way these ancient treasures could be viewed by a wider audience. He often went inside the tombs just after they had been opened, when the colors were vivid, not yet faded by the outside elements. Smith gained an international reputation painting copies of the interiors of the tombs and temples of Egypt, a solitary, exacting task. But at home, he revealed a great sense of fun and a love of children that was borne out in the pageants he staged at his lakeside “Teatro Bambino,” where elaborate plays were acted by children and adults throughout the summer. At Loon Point, he built what became known as “the Big House,” a vast, tall structure, something like an Italian villa, lush with gardens and statuary. On the “Chinese Porch,” which stretched near the water, celebrities such as poet Amy Lowell, Mark Twain, Amelia Earhart, novelist John P. Marquand, artist John Singer Sargent and a host of others, including, of course, the core group of Dublin artists, gathered for evening galas.

While these vestiges of the Gilded Age were played out on one side of Dublin, another artist was at work on the far side of town, a section of town that eventually (and perhaps symbolically) seceded from Dublin to become Harrisville. William Preston Phelps (1848-1923), whose lifespan was nearly exactly the same as Abbott Thayer’s, was born in the house where his family had farmed since the 1700s. The Dublin farm, with its unobstructed view of Mount Monadnock, was poor but proud. As a boy, Preston, as he was known by family and friends, loved the animals and the hills all around the farm. He especially loved the mountain. As a young man, he showed artistic talent and so, at the age of 14, he was sent away to earn a wage, to Lowell, Massachusetts, where he was apprenticed to a sign painter. There his art grew from elaborate and meticulous signage – scrollwork and elliptical scenes painted on carriage doors – to local landscapes which he leaned in the store windows for sale. Local businessmen, recognizing his talent, pooled money to send him to Europe to study. From there, his art and his reputation spread. He studied with several masters and then traveled throughout Europe with his friend Willard Metcalf. He eventually returned to the family farm in Dublin (which by then had become Chesham). Though he had traveled widely and is said to have been the first to ever paint the Grand Canyon, Phelps’ heart lay with the mountain. In his last twenty-five years, he painted the mountain from every aspect. However, after the death, first of his son and then of his wife, he lost the farm to debt and all of his paintings were auctioned off on a sultry August day in 1921. A despondent Phelps was committed to the state hospital in Concord, where he died in 1923. His paintings have been exhibited widely and are in the collection of the Museum of Fine Arts in Boston, as well as museums in Lowell and throughout New Hampshire.

While students came from far and near to study with Phelps, just as they came to study with Thayer, there is no evidence that Phelps and Thayer ever met. Living only two or three miles apart and working as they were in apposition to each other, they surely must have been aware of each other if not perhaps in silent conversation over their views of art. The works of William Preston Phelps are of cows in the field, pigs in the barnyard, horses shank-deep in mud at the sugar house, all the many gritty scenes of a working farm, as well as his nearly obsessive treatments of the mountain whose power lay claim to both men. Thayer’s ethereal angels and the representations of the mountain that make it seem larger than life are in sharp contrast, as are the lives and works of the exuberant group of diverse artists who congregated around Thayer in Dublin. The existence of all of them together at this seminal time in the history of this small New Hampshire town is strong evidence that more than just an interest in art was in the air. The mystical beauty and magnetic pull of the area, first recognized by Emerson and Thoreau, must have been at work then and remains to this day, as new artists continue to flourish in the shadow of this strangely renowned and much beloved mountain.


After World War II

After W.W. II, thousands of returning G.I.'s caused somewhat of a real estate boom. At that time there was no regulation or standardization of the industry. Registration as a real estate salesperson was voluntary through the state insurance department.

Erle Bishop of Peterborough felt a need to stabilize our business, establish qualifications, and form rules and regulations. So through Erle, a local board was created and approved by the state and national associations September 29, 1949. The Monadnock Region Board of Realtors charter members were:

Erle Bishop — Peterborough
Sheldon Barker — Munsonville
Valentine Weston — Keene (deceased)
Cleon Heald — Keene
Milton Isreo — Troy (deceased)
David Barry — Wilton (deceased)
Frank Bennett — Keene (deceased)
Clifford Reynolds — Swanzey (deceased)
Charles Tarbox — Keene

Erle Bishop was the first president and served for three years. There were regular monthly meetings. Membership was only open to a select few. Church activities, character, ethics, and length of business experience were major membership considerations. Commission rates were regulated then. 5% was the fee with 10% for everything more than 15 miles out.

In 1950 it was decided that a secretary was needed. Clifford Reynolds filled this job until he became ill. Then Aileen Zeifle, the second women admitted to board membership, took over and was reelected to the position twice more.

In 1953 members agreed to abide by a code of ethics. Cleon Heald the second president of the board was denied membership initially because he was not full time and because he worked out of a barbershop. Our requirements now are much.

Under Charlie Tarbox's administration the Board developed and adopted standardized listing forms and sales agreements with legal assistance. In 1955 the Board wrote to the state recommending part time realtors be accepted for membership. They also wanted an executive director that would do promotional wok on behalf of the Realtors in the areas of public relations and pending legislation. Charlie Tarbox was instrumental in originating the real estate license law.

By 1956 we had 26 new members and one honorary. Ventine Weston was president then. The National Association of Real Estate Boards offered a standardized membership form and at the bottom it said,"Every honest and capable real estate broker should be a Realtor." A letter was sent to all those using the term realtor that were not members of the board. Today, of course that term is copyrighted.

In 1957, Valentine Weston, Charlie Tarbox and John Peterson met for the radio show "Coffee at the Crystal" on WKNE for a discussion of the term Realtor with all its ramifications and social value.

In 1958 Sheldon Barker of Keene took over as president of the board. In 1959, during Mr. Barker's second term, Charlie Tarbox was President of the State. The first license law was signed by Governor Wesley Powell. You can all thank Charlie for the license test.

Walter Peterson was the local board president in 1960 as well as the state president. The Realtor of the Year Award was established and Erle Bishop was the first so honored both on a local and state level. 1960 was also the year Francis Ash became a charter member of the Women's Council of Realtors in New Hampshire.

During the 1963-64 term of Kenneth McParland, board membership philosophy began to change. All practicing real estate brokers were encouraged to belong to the associations, chiefly for the purpose of education.

During 65 and 66 when Edward MacLaughlin was president, the commission rates were raised from 5-6% after lots of consternation and discussion. In 1966, Francis Ash was ROTY. In 1967 Francis Ash became the first woman president of the Monadnock Region Board. She was the first Gold Star Banner Award recipient and membership increased by 10%.

Romeo Papile took over the reins in 1969 and passed them on to Ruth Moller of Hancock in 1970.

Under Louette Johnson's administration in 1973 and 1974, National set up the Realtor-Associate membership.

In 1975, Armand Paquette was Realtor of the Year both local and State. Our name became the Monadnock Region Board of Realtors, Incorporated.

We had 140 members. 83 Active — 46 Associates and 11 honorary.

In 1976 Members residing in the Peterborough area broke away and formed the Contoocook Valley Board of Realtors.

In 1977, Whalen (Red) Dunn was the President of the Board. Louette Johnson was Realtor of the Year for the third time — the only person so honored. George Blais was our leader in 1978. Ralph Johnson was Realtor of the Year on both the state and local level — the fourth person from our area. We had 99 members and the push was started for a multiple listing service.

MLS became a reality during Hermans term in office. Ralph Johnson became state president. The first from the Monadnock Board since Charlie Tarbox in 1959.

We formed an MLS Association with the Vermont MLS in 1980.

Dave Brown was our 19th President and our 1981 Realtor of the Year.

As of April of this year we had 94 Realtors, 47 Realtor Associates, 12 Assessments, and 10 Honorary members.

Your history is usually available at our regular meetings, encourage you to participate and make a little history yourself.


Culture, Heritage, and Arts in the Mondadnock New Hampshire Region

Come for the canoeing and stay for the culture! A passion for creative living sets the Monadnock Region apart, and that is why the area’s vibrant arts scene is renowned throughout the country.

Visitors are drawn to this place because they can immerse themselves in the arts, which are regarded as not only valuable but vital here. The Monadnock Region thrives on fine arts, festivals, and other expressions of creativity. Whether you are looking for a singular piece of art to take home, a night of exceptional tunes, or a full festival experience, this is where you will find it.

The Monadnock Region is well-known for its impressive number of artists per capita, from plein air painters to trailblazing sculptors and bookmakers. Creative individuals also come from all over the world to seek inspiration at Peterborough, New Hampshire’s famous MacDowell Art Colony, which has been a haven for artists for more than a century.

For travelers who appreciate the arts, there are dozens of galleries and museums to explore across the region. During certain times each year, you can even get an intimate glimpse of how area artists craft their pieces when they open their studio doors for tours.

You can also embrace the creative energy yourself by trying your hand at glassblowing, attending a writers’ workshop, or taking the stage at an open mic night. There are countless opportunities to connect with other artists and relish new creative experiences.

Enjoy a round of traditional Irish jigs at the local pub or watch a troupe of players interpret Shakespeare’s classic tales with Mount Monadnock as a backdrop. Live performances of all shapes and sizes take place throughout the year, outdoors and under tents in the warmer months and within the cozy confines of historic theaters, inns, and taverns once the first snow flies.

Seasonal events mark the rhythm of the region with magnificent fireworks displays in summer and pumpkin-themed festivities in fall. Time your trip just right, and you can participate in the area’s annual international film festival, hot air balloon festival, or vintage and antiques market days. With so many celebrations of arts and culture, any time of year is the perfect time to visit!


Bradford G. Blodget

Growing up in Worcester, Mass. in the 1950s, author Brad Blodget could often be found on his bicycle, trackside along the Boston and Maine Railroad watching trains. After graduating from the Worcester Public Schools, he received his BA, with a major in biology at Clark University and later earned an MS in wildlife biology at the University of Massachusetts/Amherst in 1978. He moved on to a career with the Massachusetts Division of Fisheries & Wildlife, most of it as State Ornithologist, before retiring in 2002. Soon after that, released from his professional career, a long-suppressed passion for railroad history exploded. He acquired the train symbol nickname “WX-1” for his frequent research trips between Worcester, Keene, and Bellows Falls, Vt. Brad, is an active member of the Boston & Maine Railroad Historical Society and the Railroad Locomotive and Historical Society and resides in Holden, Mass. His first book, Marium Foster’s Boston & Maine Railroad, appeared in 2011.